mandag den 5. november 2012

Tap tap tap!!

Nå men, jeg var så lige til min første step-time i dag! Og med step mener jeg altså ikke den slags, hvor man går op og ned af en bænk, men den rigtige old school slags.

Det var jeg godt nok ringe til. Men ok, hvad kan man forvente efter en time (som godt nok trak ud til næsten to). Jeg kom hestende fra min normale danse, som er på V.bro. Det slutter kl. 20.15 - og step starter.... kl. 20.15. På Nørrebro. Ikke optimalt, men jeg havde sååååå meget lyst til at prøve det, ikke mindst nu, når jeg ikke havde mulighed for at gå til jazz, fordi det ligger samme tid som mit lindyhold, og jeg havde lyst til at prøve noget andet end solocharleston, hvor jeg syntes, jeg manglede lidt udfordringer. Og så er der bare generelt meget charleston i mit liv med partnercharleston m.m. Så jeg må bare farte af sted fra det ene til det andet hver mandag.

Heldigvis var det ret sjovt, selvom jeg viiiiiiirkelig ikke er nogen Fred Astaire på stepgulvet. Men også hårdt. Tror det bliver god træning for balder og lår :o) Jeg håber virkelig, at jeg kommer lidt efter det og ikke skal føle mig som en ko på glat is hver gang. Det var også bare virkelig irriterende, at jeg ikke havde ordentlige sko!! Jeg havde min alm. dansesko på, som er bløde og flade, så der kom ikke noget som helst lyd ud af dem, og så var det svært at lave de forskellige trin distinkt nok. Men jeg har sgu ikke lige 700 kroner til stepsko :-/ Slet ikke når jeg ikke en gang ved, om det er noget, jeg synes er sjovt, vil holde fast i, eller om der overhovedet kommer flere hold, når det her hold slutter til jul. Dog fandt jeg lige et par på den blå avis til 200 kroner, men de er lige en størrelse større end jeg normalt er....

Men nu er jeg godt nok bombet. Jeg er egentlig syg/sløj i dag, jeg har ondt i halsen, snotter, nyser og hoster - og er generelt bare utilpas, lidt svimmel og tung i hovedet, men dog feberfri, og jeg er ikke helt sikker på, at tre timers dans var hvad min krop trængte mest til her til aften, men jeg kunne ikke rigtig blive væk, da jeg også var væk fra begge hold i sidste uge, da jeg passede børn... Så jeg slæbte mig op fra sofaen og kom af sted, selvom det nok bliver ris til egen røv i morgen, hvor jeg skal arbejde, øve danselektier på v.bro, undervise dans på ø.bro og til sen fødselsdag. Men altså. Sådan er nogle dage vel - så kunne man bare godt undvære hals-onde og co.

God, hvor er jeg lækkersulten. Har på trods af sløjhed spist sundt nok i dag, men nok ikke fået nok grøntsager til frokost. Det er nok det, jeg kan mærke nu. Må hellere komme i seng, for nu er det allerede sent. GODNAT!


Man har vel lov at drømme :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar