tirsdag den 8. oktober 2013

Mere fisk på menuen fra nu af

Min kæreste og jeg spiser ikke nok fisk. Det gjorde jeg en gang, men jeg kan sjældent finde på lækre opskrifter, og jeg gider kun spise frisk laks, og helst ikke de der gnallede filetter fra Netto, så det er ofte en dyr affærre. Men vi skal blive bedre. Og i går havde jeg fundet en opskrift i Magasinet MAD!som jeg måtte prøve af. Jeg måtte modificere lidt i opskriften, men mest fordi, jeg ikke kunne få fenikkel - og ikke særlig godt kan lide det, så jeg udskiftede det med spidskål - så fyldte det også lidt mere grøntsagsmæssigt.
Det blev rigtig vellykket! Jeg brugte: 2 Torskefiletter, som var på tilbud i Netto til en tyver 1 porre et halvt spidskål 200 ml madlavningsfløde Kogte fuldkornsris (1 dl tør, men vi fik en stor rest tilovers) sennep citronskal + saft salt, peber Svits grøntsager til kålen falder samen. læg ris, grøntsager og fisk i ildfast fad Krydr med salt, peber og citron Rør sennep, salt, peber og fløde sammen. Dæk fisk med flødeblanding og sæt i 200 grader varm ovn i 20 minutter. Mums. Jeg brugte meget mere sennep end opskriften sagde. Meget mere. Jeg havde netop købt en ramsløg/brændenælde-sennep, da jeg arbejdede på Femina-messen i søndags, så den kunne jeg passende afprøve.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar