fredag den 3. maj 2013

Blogchallenge dag 2

Dagens blogchallenge er, at jeg skal forklare meningen med mit blognavn.

Da jeg påbegyndte denne blog for efterhånden en del år siden, var det min mening, at det skulle være et sted, hvor jeg skrev små-anmeldelser af dette og hint. Min kulturelle skraldespand, hvor jeg sorterede i og udbredte mig om de ting, jeg så og hørte af bøger, musik, Bif-film, udstillinger, koncerter, arrangementer, cafeer, restauranter, festivaler, tv-serier m.m. Deraf kom jeg på, at det skulle være et navn der indeholdt ordet popkultur. Jeg synes selv, at jeg altid har bevæget mig meget bredt indenfor de fleste genrer. Da jeg var yngre hørte meget alternativ og dansk musik og gik til mange små koncerter samtidig med, at jeg fx elskede tale that. Jeg sætter både pris på små Independent film og dårlige gysere. Jeg kan lide godt producerede tv-serier og fjollede sitcoms, og jeg elsker russiske klassikere og Tom Kristensen men nyder også en krimi i ny og næ - dog mest for at kunne tale med, haha. Nå. Men derfor popkultur. Anden del af ordet er turist. Det skal symbolisere at jeg er nysgerrig og gerne vil opleve nyt. Og derfor trak jeg de to ord sammen.

Men så blev min blog bare noget helt andet og meget mere personlig. Det ændrer sig hele tiden, hvad jeg vil med den og hvor meget jeg bruger, men det synes jeg er ok. I perioder er den mindre personlig og måske mere fokuseret på vintagekultur og -stil, og andre gange er det noget helt andet.

Jeg synes dog at navnet stadig passer ok til den og mig :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar