onsdag den 27. oktober 2010

Oktobers Kulturklub

Et indlæg der burde være lagt op for længst, men jeg har været lidt sløv med billedbehandlingen på det sidste - derfor først nu.

Den stærkt reducerede kulturklub mødtes for tre uger siden til en tur nordpå. Vi skulle se Nikolaj Astrup-udstillingen på Gl. Holtegaard - en rigtig fin udstilling. Jeg kan rigtig godt lide farverne og motiverne i hans billeder. Dem har jeg ikke billeder af, men bagefter skulle vi lige nyde efteråret i den fine barokhave.

Anne læser på skiltet, at det er tilladt at spise den nedfaldsfrugt, som man finder.
Vi var tre meget sultne piger, så vi blev straks optimistiske af budskabet!


Men ak - der var ingen nedfaldsfrugt at finde - til vores store skuffelse.
Maria spejder efter nedfaldsfrugt.


Hov hov! Hvad skuer vores øje! Pærer på en gren!
Men... Det kan jo nok ikke ligefrem kategoriseres som nedfaldsfrugt, øv!


Maria ville ikke acceptere den manglende nedfaldsfrugt og prøvede på at hjælpe den stakkels lille pære på vej - men den holdt godt fast om sin gren og blev aldrig til nedfaldsfrugt.





Efterårsfarver!



På vejen hjem hentede vi de forudbestilte cupcakes hos Agnes i Tværgade. Desværre havde de kun 3 ud af de 6 bestilte varianter - hvilket jeg synes var lidt ringe, når vi havde ringet om morgenen og bestilt.


Men lækre ser de ud! Og vi var dødsultne, så det var ren tortur at skulle vente med at spise dem.


Vi lavede skønne pizzaer - meget professionelt på Annes pizzasten. Spinat, løg, ost og artiskok - og valgfrit skinke (jeg er semivegetar i øjeblikket).

Gudny og Stine joinede selskabet til middagen - så var vi fem glad kulturpiger.


Maria.


Gudny.


Stine.


Anne L.


Cupcakes på fad! uhm, nu skal de endelig spises! Og de smagte dejligt. Jeg fik ikke smagt alle seks varianter. Vi skar ud, så man kunne smage flere fremfor at spise en enkelt.

En hyggelig og dejlig aften, der endte med at Anne og jeg fik danset lidt rundt til Youtube :o) Jeg kørte hjem 2.30 og var ganske tilfreds med den dejlige dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar