mandag den 25. april 2016

Foto med musik

Hvorfor får man en sang på hjernen? I øjeblikket veksler jeg mellem tre sange: Can you feel the love tonight, som vi synger i mit kor, Vågner i natten, som Roomie og jeg sang og optog i et kækt øjeblik i sidste uge - og så sangen med sætningen Brug dit hjertes energi, som roomie har skrevet og indspillet i et studie de sidste måneder sammen med en fyr, der hedder David. Det er en rigtig ørehænger-popmelodi, som bare sidder fast i hjernen, når først den er kommet  derind!

I lørdags skulle de så ud og tage billeder til deres musikprojekt - og jeg fik tiltusket mig en rolle som assistent - en rolle, der dybest set gik ud på at holde Mettes jakke et par gange og pimpe bobler, hæ hæ.

Det var en superhyggelig eftermiddag, selvom vejret ikke hele tiden var med os. Men selv det, kan der kommet noget sejt og godt ud af!

Jeg påtog mig også rollen som dokumentarist og forevigede eftermiddagen med min iphone - se her:

Mette brugte formiddagen på at dulle sig op - looket hun gik efter var 80'er - men billedet taler vist for sig selv. Masser af glitterstads og falske vipper! Og så ud i kulden.
 
Rullere må der til, når man skal være popstjerne! Jeg må indrømme, at jeg blev lidt forelsket i disse her og har siden drømt om et par og om at drøne rundt på Tempelhof hele sommeren.

Mette følte sig udfordret på hjul! Men smuk som en firser-pop-prinsesse! Vejret var som sagt lidt ustabilt, og vi lagde ud med at køre til mit gamle hood og Bispeengbuen, hvor vi kunne være under halvtaget. Jeg er vild med det sted. Råt og fint på en gang. Lidt zombieagtigt måske.
Med og uden paryk! Begge deles skulle prøves af, så de lange Elsa-lokker kom på, og Mette poserede på livet løs.

Derefter gik turen videre til Jagtvej 69, hvor vi udnyttede den farverige grafitti for ekstra firser-effekt.

David i action med kameraet, og Mette finder en grimasse, der kan passe. Jeg holder mig i baggrunden, hvor jeg passer på jakke og tager meta-billeder. Læg mærke til flasken med bobler - den er med.

Mette elsker hoppebilleder, men jeg er ikke vildt god til at tage dem. Jeg synes dog at det her er fint - det ser ud som om hun svæver lidt over jorden, som om nogen har fyldt hende med helium.

Det her er klart mit favoritbillede! Der er sådan lidt fiksér-billede over det - Find Roomie, der på trods af sine stærke farver næsten blender ind med grafittien!

Sidste stop blev den Røde Plads ved Nørrebrohallen efter en dejlig regnskylle, der gjorde underlaget vådt og spejlblankt.

David fik fine billeder i kassen, og nu skal musikken bare gøres færdig. Og nå ja, så skal de to unge mennesker have fundet sig et navn... Mere om det senere, for det bliver noget helt særligt!

David kan i øvrigt alt muligt! Han producerer musik og lyd til alt fra reklamer til skøn pop - du kan se mere her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar