tirsdag den 26. marts 2013

American Horror Story

Jeg blev vældigt begejstret, da Tine nævnte serien American Horror Story. Dels fordi jeg var ved at løbe tør for dramaserier; Min kæreste og jeg ELSKER The Walking Dead, men vi er for længst nået op på siden af serien, så vi ser det nye afsnit hver uge, når vi kommer hjem fra dans, Derudover har vi set revolution, som er endnu en postapokalyptisk dramaserie, men vi venter p.t. på sæson 2. Den er nu ikke særlig god, men opfylder vores fælles behov fra undergang og sort/hvide helte, hæhæ.

Og dels blev jeg begejstret - fordi jeg ELSKER dårlige gysere, specielt spøgelsesgysere.




Og det er netop American Horror Story. I sæson 1 flytter en plaget familie på far, mor og datter ind i et stort, smukt, men yderst spøgelsesbeboet hus fra 1920erne... Hvert afsnit tager udgangspunkt i en grufuld hændelse fra fortiden, og den er fyldt med chok-effekter og klamme spøgelsesbørn - og spækket med kendte skuespillere. Når det er sagt, så kammer sæsonen lidt over, og jo flere der dør, jo flere spøgelser spøger rundt i det efterhånden trange hus. Og ofte holder historierne på ingen måde. Men den er underholdene - og jeg elsker spøgelser. Da vi så sidste afsnit var vi meget spændte på, hvordan den ville fortsætte. Som sagt - man kunne snart ikke proppe flere spøgelser ind i huset...



Men Det gjorde de så heller ikke.Vi har nu set de to første afsnit af sæson 2, der foregår på et katolsk sanatorim for kriminelle sindsyge i 1964. Og lægger ud med noget, der ligner et angreb fra det ydre rum. Det synes jeg er ret fedt. 1960erne var jo det tidspunkt, hvor folk i stigende grad så ufo'er. Sanatoriet minder mig om den gang jeg var på Beelitz Heilstätten udenfor Berlin og lure rundt - og lige nu er jeg ret glad for, at jeg ikke havde set denne her serie først, haha. 
En sjov feature er, at det er de samme skuespillere, som går igen i sæson 2. Altså, bogstavelig talt, ikke osm spøgelser - nu i andre roller.Fx er mediet Billie Dean fra sæson 1 nu en ung og abitiøs journalist, og den ene indretningsbøsse optræder som psykiater. Sæsonen tagner til at blive meget, meget anderledes og mindre spøgelsesagtig end sæson 1, men der er stadig masser af chok og klamme scener, eksorcisme, nonne-sex, blod og sindssyge.

1 kommentar:

  1. American Horror Story er virkelig underholdende! Godt du kan lide den! :) Og uh, jeg tror jeg må tjekke Revolution ud. Det gør ikke noget, at den er lidt dårlig - jeg elsker alt, der er postapokalyptisk. Kan i samme ombæring 'anbefale' Jericho, der måske heller ikke er verdens bedste tv-serie, men ganske underholdende og i samme genre.

    SvarSlet